onsdag 22 juni 2016

Ute i blåbärsskogen

Hej!

Började dagen på bästa sätt tillsammans med min vackra röda springare.
Vi powerwalkade iväg i rask takt och svängde ganska snabbt in i skogen.
På dagens schema stod det terrängträning så vi passade på att göra det ordentligt och använde oss inte av några stigar utan gick rakt ut bland blåbärrsriset och såg sen var vi kom ut.
Nyttigt för hästarna att få komma ut och lyfta på fötterna litegrann. Härlig omväxling till ridningen är det också samt att man själv får motion.
En timmes runda blev det och åtminstone jag fick upp pulsen.
Breeze var glad,  nöjd och på gott humör.
Sen när vi kom hem så hade våran ytterdörr bestämt sig för att låsa sig själv. Tog ett tag innan vi slapp in kan jag lova och vi hann fundera ut både den ena och dem andra lösningen.
Tillslut kom dock svärfar till vår hjälp så nu är vi inomhus igen.
Skönt, av någon anledning så har jag ingen lust att sitta på trappan med tre barn någon längre stund.
Nu sover de alla tre och jag gör absolut ingenting.  Sådant behöver man också unna sig ibland!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar