torsdag 16 juni 2016

Fluginvasion

Hej!

Regnig dag idag så vi spenderar den inomhus till allas stora förtret. Vi är en familj som trivs bäst utomhus och som vill ha mycket plats och ytor att vara på så att vara inne en hel dag är inget vi tycker är speciellt roligt.
Dock kan det vara nyttigt också att öva sig på sådana saker ibland.
Speciellt för de små liven.
Att leka lite lugnare lekar, rita litegrann och läsa böcker.
Själv har jag fått ta tag i städningen samt klädtvätten.
En mycket irriterande faktor är att ytterdörren stod öppen hela dagen igår och jag lovar er att vi hade minst 200 flugor här innan jag började den mordiska processen att försöka utrota dom ur vårt hus.
Jag har aldrig i mitt liv sett så många flugor förr, lovar er!
Nu blir det hussanering för det ser inte vackert ut efetr att man smält ihjäl så många flugor på vita tapeter USCH!

Fick frågan hur vi har råd och tid att ha hästar nu när jag är mammaledig och Gabbe studerar och det kan jag förstå att man undrar.
Att ha hästar är dyrt det kommer man inte ifrån.
De skall ha bra mat, de skall ha hovslagare, de behöver tandvård, de skall ha försäkringar och även stallhyror skall betalas och rider man för tränare kommer även de summorna till.
För oss är det en prioriteringssak och en livsstil.
Vi väljer helt enkelt bort andra saker såsom dyra märkeskläder och annan prylshopping.
Speciellt åt oss själva så är det inte ofta det blir något nytt.
Vi reser inte heller utomlands eller har andra dyrare intressen.
Vi renoverar inte för dyra summor och har inte heller något huslån som behöver betalas.
Det som vi dock också prioriterar är Barnen och de kommer givetvis alltid FÖRST!
Samt bra matvaror, vi äter väldigt sällan halvfabrikat och även Gabbes träning är viktig för oss.
När det kommer till tiden så är det också en prioriteringssak.
Vi gör mycket alla tillsammans men så är vi också noga med att var och en skall få lite tid till sina intressen som man lägger upp beroende på hur man hinner.
Det blir ju inte alla dagar så långa stunder men nånting.
Vi hjälps åt väldigt mycket samt puzzlar för att få det att gå ihop.
En hel del av sakerna vi gör kan barnen bra vara med på också och det tror jag bara de mår bra av.
Sen har jag med hästarna stor hjälp av medryttarna. de är guld värda allihopa!




Vi har byggt upp en livsstil som fungerar för oss och det är ju huvudsaken :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar