onsdag 15 juni 2016

Uppdaterar mina kunskaper

Hej!

Meciliahs dräktighet går nu in på sin slutspurt, bara en och en halv månader kvar nu så borde vi ha en fölunge på intågande.
Det är så länge sedan hon själv var liten och jag känner att jag behöver uppdatera mina kunskaper lite angående fölning.
Saker som  jag behöver tänka på nu före och under själva fölningen och vad allt man behöver ha hemma.
Så småningom får hästarna börja komma in till nätterna igen så man kan hålla lite mera koll på henne. Det blir nog oerhört spännande detta.
Ni får jättegärna dela med er av era bästa tips och råd, man kan aldrig få för mycket kunskap!

Själv längtar jag desperat efter att få komma upp på hästryggen igen. jag väntar och längtar om vart annat.
Snart snart skall jag nog våga börja skritta i alla fall. precis ett halv år nu sen jag sist satt på en hästrygg, förstå hur länge detta är.
Sen börjar den långa mycket mödosamma vägen tillbaka.
Kordinationen, konditionen och kroppskontrollen är ett minne blott.
Magmusklerna och balansen likaså, man känner sig som en potatis som glider runt i blindo men det är så värt det
Det brukar kännas motigt i början när man vet hur mycket man tappat.
Dock är det värt all slit för det är den bästa terapin och friheten i hela världen.

Idag har vi haft en lugn dag och mest varit hemma.
Barnen har lekt att de kokat saft och sen glatt lekt att de hällt ut allt över hela golvet under glada tillrop.
De har också lekt vi faller ner för trappan leken.
Ett av barnen lyckades också slå sin kusin i huvudet så hon fick en rejäl blåtira. Detta är då en lugn vardag för oss :D
Sen har hästarna blivit vaccinerade också så nu är det ordnat, skönt!






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar