lördag 25 juni 2016

Fokuserad

God kväll!

Vi har haft en skön dag. Började dagen med en långpromenad med Gubben och minstingen.
Svärfar ställde upp och passade Grabbarna så länge.
Ibland behöver man tjuva till sig lite tumis tid med mannen man har kär och ta sig lite tid tillsammans.
Varje vecka eller varje gång så går det inte att lyxa till det med alla barnen borta och dyra utflykter utan man får anpassa sig efter det som för stunden går att få till.
Som idag så blev det Bennäs runt med en sovande dotter med.
Skönt att få motionera och prata ut det behövs. Egen tid tillsammans är viktigt om man vill hålla förhållandet levande och för osd är det inget som kommer av sig själv. Egentid är något vi måste prioritera annars blir det fort att livet bara flyter på och allt är bara vardag och man avlöser varandra och funderar mest på blöjor, nappar och sovandet.
Speciellt djupare samtal lämnar lätt bort och det hinner man inte prata om när man stressar runt med vardagslunket.
Saker som innehåller känslor och funderingar, drömmar och besvikelser.
Vardagen blir oftast till vad man gör den till och vad man väljer att fokusera på.
Om man fokuserar på att göra det bästa av alla situationer eller om man lägger energi på det som gått dåligt.
Endera kan man gräva ner sig över saker som inte blivit som man tänkt sig eller så får man försöka hitta möjligheter där det finns kryphål.
Själv älskar jag att se möjligheter och hitta sätt som fungerar i mitt liv.
Jag har väldigt svårt att ge upp men om jag måste så tänker jag oftast bara om.
Det mesta går på ett eller annat sätt bara man kan tänka sig att vara flexibel och inte stirra sig blind på en väg.
Det finns nämligen många vägar som leder till Rom har jag fått lära mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar