torsdag 25 augusti 2016

Rensar värrigare

God kväll!

Här hos oss röjs det undan i alla hörn och kanter.
Jag fick plötsligt lite städmani och eftersom det fenomenet väldigt sällan infinner sig så är det bäst att städa så länge motivationen in finner sig.
Hela storskrubben rensas ny sakta ut och sorteras i släng skänk bort och sälj högar. Jag har som princip om npgot varit nedpackat och osaknat i två års tid så är det troligen ganska onödigt att lagra det ännu längre.
Mesta dels av våra gamla kläder och saker skänks till välgörenhet eller till missionsarbete men vissa saker säljs.
Det blir så lätt aTT man lämnar med saker man inte behöver och som någon annan är i skriande behov av. Så sitter man där med sitt överflöd och andra är helt utan.
Jag borde verkligen bli bättre på att ge av det vi har för vem har sagt att det skall vara en självklarhet att man alltid ska ha varma kläder på kroppen och den dyraste TVN?

Skönt är det I alla fall att numera inte behöva vada in i skrubben utan det är fullt möjligt att gå in dit.

En hel del barnkläder finns till exempel till förfogande om någon behöver.
Mycket av dem har jag fått och nu finns de till för någon annan ifall behovet finns.

Nu skall jag fortsätta med mitt röjande, gubben for på en fisketur med en gymkompis från Irak så räknar med att jag har hela kvällen på mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar