fredag 16 september 2016

Karla förkylning!

Hej!

Gubben har dragit på sig en karla förkylning helgen till ära! Han är därför sängliggande medan vi andra roar oss på eget håll.
Grabbarna leker att de tar upp potatis i hästarnas klöver paradis, de har också roat sig att bada i täcken samt målat farmor och farfars hus.
Dagens höjdpunkt var för dom när vi åkte iväg och handlade. Vilt springande och mycket plockande samt en andfådd moder som försökte styra upp det hela. Att handla ensam med tre barn är inget nöje och nej man ska inte tro att man kan ha dom båda två lösa på samma gång i butiken.
Just nu kör vildingarna lärqgåvagnen på studsmattan och leker att de klipper gräset.
Well hur som haver så har vi haft en rätt så skön dag.
På eftermiddagen medan barnen  sov så slapp jag till och med ut till hästarna en sväng.
Nicola kom hit och så tog vi hästarna på en härlig terräng tur.
Red Breeze en stund i början av turen och även i slutet.
Det gick hur bra som helst och jag njuter av att sitta på hennes rygg.
Igår red jag ett lättare dressyr pass med henne och även det gick bra.
Bara jag som är lite vinglig, ringrostig och obalanserad.

Vi har fått lite nya bilder på teamets svenska hästar Cemaala och Elvira Eireene.  Den bruna hästen på bilden är det mqhra stoet som flyttade hem timl Fanny i förra vintern. Vilken  förvandling hon genomgått.
De ägs av min vän Fanny Boman och det är syrran Jenny Sulkakoski som fotar. Tveka inte att ta kontakt med henne ifall ni vill ha bilder på era hästar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar