onsdag 9 november 2016

Äntligen över!

Hej!

Ingen har ju missat presidentvalet så det är inte mycket man kan säga om det som är nytt.
Dock tycker jag att det är skönt att det äntligen äntligen är över.
Nu kan man bara blicka framåt och hoppas på det bästa, må beste man ha vunnit.
Må han kunna fylla i de stora skorna som krävs att leda en sån stor nation, jag hoppas det.
Det sista jag vill är att sluta hoppas.
Jag vill också fortsätta att hoppas och tro att på någon vänster så måste han få en chans. Att få panik och ta ut saker i förskott lär inte löna sig.
Att skrämma upp barn och ungdomar över saker som ännu inte skett tycker jag också är onödigt.
Dock är det väl ännu viktigare än tidigare att lära dom vad som är rätt och riktigt på denna jord.
Framtiden känner vi inte till så den behöver man inte ännu oroa sig för.
En dag i taget och så ser man vartåt det bär.

Förutom grubblat på livet och dras med i hysterin som tycks råda så har vi mest tagit det lugnt idag.
Red Mellizza en stund på kvällen och hon var lite sur. Ovanligt sur.
Mellizza brukar sällan bråka med ikväll var hon tvärilsk över något.
Ville inte slås gå fram för skänkeln..
Efter ett tag mjuknade hon när jag red henne på långa tyglar och bara bad henne gå fram.. men men..
Breeze jobbade jag på lina. Galopp och trav övergångar.
Hon var inte riktigt så kvick och alert som jag vill ha henne med lyssnade endå duktigt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar