tisdag 8 november 2016

Frost

Hej!

Soligt och bitande kallt, bara snön som fattas. Marken är stenhård och frusen och isen har lagt sig över sjöarna
I eftermiddags slapp Meciliah och Mellizza ut en sväng i terräng och det var så härligt, borta är all stress och alla tankar som annars ligger och gnager i huvudet.
Roligt att Meciliah nu är så gammal att hon kan ridas tillsammans med sin mor. Båda hästarna skötte sig suveränt om än de var pigga och väldigt glada.
Igår var D hit och red Meciliah lite och jag fick lite tips på hur vi ska träna vidare. Inget nytt egentligen utan bara mer än bekräftelse att jag har trott att det vi nu behöver satsa på är det jag tror. Trevligt trevligt.
Även Jenny var  hit en sväng igår och fotade Meciliah litegrann. Superfina bilder blev det!
Dagens dilemma förutom USA s presidentval är hur jag ska göra med stall fönstret i vinter. Breeze är helt förälskad i att kunna stå och titta ut över gården.
Hon är betydligt lugnare och mera harmonisk när hon har koll på sin omgivning  varje kväll står hon lugnt och betraktar vad som händer på gården och varje morgon så står hon och chillar med huvudet ute. Det känns riktigt trist att jag för värmen och dragets skull borde sätta fast det nu..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar