torsdag 10 november 2016

Hata är ett starkt ord!

Heh!

Sitter och klurar på något vettigt att skriv men hjärnan har ställt in sig på standby läge.
Läste ett så bra citat idag om att hat kan aldrig driva ut hat.
Så less på allt hat i världen just nu.
Jag är rädd för att hata och kan bara inte förstå varför det måste finnas hat vart man än vänder sig.
Hat är så mörkt, så ondskefullt, att hata är att önska någon annans död, att vilja utplåna och att göra illa. Att hata tar så mycket energi.
Tänk om folk bara kunde sluta vara själviska och önska andra olycka.
Läste också en undring varför vi bara sägs vila i frid och inte lever i fred också?

Nej lite mera kärlek och glädje nu tack!
Lite skratt lite skoj och lite medmänsklighet.
Snart är det jul igen och julens budskap är definitivt inte att man skall gå runt och hata.
Julens budskap är inte heller att du ska stressa ihjäl dig över att ha julstädat, julstämning och en massa paket.
Julens budskap är så mycket mer!
Julfrid, det vill jag gärna ha i år!

Bild på en som jag önskar en lycklig och trygg barndom och en lycklig uppväxt där han får känna sig älskad för den han är
En bild på en person som jag önskar att jag kunde skydda från allt och alla här i världen som inte är bra för honom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar