lördag 12 november 2016

Fredagspys

Hej!

Jag är nog den minst mysiga personen i hela världen.
Att ligga på soffan, se film och äta godis är inte alls min grej. Dock gillar jag nog godis ;)
Vi hade fullt upp hela gårdagen, vilket inte störde mig alls.
Hästarna hann få sin del också till min stora glädje.
Den första snön har uppenbarat sig så jag och Breeze kunde inte låta bli att njuta av den tillsammans. Solen sken och Vädret var alldeles lagom.
Vi har jobbat mycket förhand på sista tiden och det har gett bra resultat för vår relation.
Hon är väldigt mjuk, följsam och alert, lyssnar på min blick och minsta lilla signal. Det känns som om vi riktigt hittat mera avancerade knappar nu och det är bara så roligt.
Även Meciliah slapp ut en liten stund, inte länge utan bara 15 minuter, men man hinner med rätt mycket bara man inte gör det så invecklat.
Vi satsar på mycket skritt och uppmjukande övningar, även hon har utvecklats, mest mentalt.
 Nu orkar hon koncentrera sig längre stunder och tänka till vad jag frågar henne att göra. Super roligt verkligen!
På kvällen var jag en sväng till Pirayan också, han och Jenny är på träningshelg för David.
Pirre blir också mer och mer ridhäst.
Det är roligt att se dem utvecklas tillsammans.
Sen efter kvällens program var det bara mockningen och fölmyset kvar innan barnen for i säng kl 10.00
Då inföll sig fredagslugnet och jag och Gubben spelade inwest.

PS. JENNY TIPSADE ATT NU KAN MAN BOKA IN HENNE ATT KOMMA HEM TILL ER OCH TA PERSONLIGA JULKORT AV ER HÄST ELLER MED ERA BARN ELLER SÅ MED FAST BÅDE BARNEN OCH HÄSTEN. HON ÄR SEN INTE ALLS DYR SÅ TVEKA INTE ATT TA KONTAKT :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar