söndag 13 november 2016

Grattis alla pappor

God kväll!

Vill bara titta in och passa på att gratulera alla pappor på farsdagen!
Jag hoppas ni alla vet att ni är oerhört viktiga och älskade av era barn, ni har en så oerhört viktig uppgift på denna jord.
Ni är alla så värdefulla och era barn behöver er mycket mer än vad många av er anar.
Ni är förebilder för dom och dina barn lär sig av just dig hur en pappa/man skall vara mot sina barn och också mot sin hustru.
Det viktigaste ni kan ge era barn är kärlek en trygg uppväxt och tid.
Jag vill uppmana er alla att verkligen ta er tid att lära känna era barn, våga finnas där för dom och framför allt prata med dom. Lär dom saker, allt vad ni kan och ännu lite till. Var en manlig förebild för dom!
Jag hoppas ni alla haft en fin dag tillsammans med era nära och kära.

Min egen pappa har lärt mig en hel del.
En av de viktigaste sakerna är att prata även om svåra saker, vikten av att inte sopa alla problem under mattan och låtsas att dom inte finns
Otaliga gånger har han suttit uppe och väntat på mig när jag i mina unga år försökt smita undan någon viktig diskussion, otaliga gånger har vi grälat så stickorna yrt men det har också lärt mig vikten av förlåtelsen.
Pappa har också lyckats lära mig att kämpa för vad jag vill ha i livet. Tack för att du varit min far <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar