söndag 27 november 2016

Möjligen en Ford...

Hej!

Gårdagen gick åt till bilprovning.
Vi testade Volvo och vi testade Chrysler, vi prövade Peugeot och även Audi.
Vi kom dock hem tomhänta.
Idag är gubben iväg och kollar en Ford, få se om det blir en sådan??
Själv gillar jag inte att se på bilar, jag kunde ha köpt alla gårdagens bilar utom chryslern.
Gubben är lite mera kräsen och har svårare att bestämma sig.
Så jag backar of och har bara två krav.
Att den skall kunna dra transporten och att den skall vara billig, vill inte ha någon dyr bil som endå bara revas och sjunker i värde.
Barnen var hos mina föräldrar hela gårdagen eftersom det inte är någon höjdare att ha dom med.
Jag tror att de hade det betydligt bättre med dom medan vi yrade runt.
Lilltjejen var dock med oss och testade bilar med stort intresse.

På kvällen kom några vänner över och spelade Poker, eftersom vi saknar pokermarker så spelade vi om makaroner och det gick hur bra som helst.

På sen kvällen for jag sen ut med hästarna.
Meciliah jobbade jag från marken med hemläxan vi fått av David, det går bätter ovh bättre hela tiden och sakta men säkert så börjar vi hitta ett gemensamt språk och Meciliahs spända bakmuskler blir bättre.
På slutet så tricktränade vi lite och det tycker hon är kul.
Introducerade vinka åt henne igår och det fattade hon på en gång.
Snurra är också ett av de kommandon vi tränar på och snart  börjar det bli dags att pröva på det löst.
Marilyn fick komma ut i gången en stund och bli ompysslad.
Hon fick ansiktet rakat i träningssyfte och det var inga problem alls, nästan så hon är lättare att raka än att borsta så pass bra gick det!
Nu är de5 ju inte så att en liten fölunge behöver kunna bli rakad, men tränar på det endå mest för egen skull samt att jag ogärna vill bråka med  klippningen senare i sommar när hon skall visas!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar