fredag 25 november 2016

You we and I

Hej!

Hur är det med dig? Vad är viktigt för oss och vad tycker jag?
Eller!
Jag tycker så här därför så måste alla tycka så här och tycker du inte så så är det din förlust.
Vilken av dessa människor tror ni det är lättare att komma överens med?

Överallt ser jag citat och tänkesätt som uppmuntrar till att alltid sätta dig själv i första rummet och om än det är viktigt i viss mån att se till sig själv så fungerar inte samhället om vi alla alltid först tänker på vad endast jag själv behöver!
Om jag om min vilja och mina behov alltid går först och jag struntar i alla andra och om alla andra tänker precis lika mycket på sig själva som jag gör, då blir det inte riktigt någon trevlig stämning.
Vad hände med " allt vad du vill att människor skall göra för dig skall du också göra gör dem" och "du ska älska din nästa så som dig själv" ?

Hur vi än ser på det så Går det inte alltid att sätta sina egna behov först i alla sammanhang.. eller visst går det och många gör och många är arga, bittra och besvikna över att folk är idioter och inte tänker på dom och sen sitter de s.k idioterna och är arga över att ingen någonting förstår och vill aldrig prata med personerna i fråga ner.
Sen finns det de som förgäves försöker medla med hopp om förbättring som tillslut blir trötta och måste tänka lite på sig själv.

Well detta inlägg blev det ingen lösning på, blev bara en brainstorm



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar