torsdag 8 december 2016

Det är inte natt, jag tror inte det

Godkväll!

Mitten killen ville inte sova ikväll, han tittade ut genom fönstret och konstaterade att han tror minsann inte det är natt.
Mamma jag tror att det säkert är morgon jag säger han bestämt.
Modern är dock väldigt övertygad om att det är natt eftersom lillasystern envisas att vara uppe flera timmar varje natt trots diverse försök att få henne att sova.
Igår natt var hon uppe från 12-6, vad är oddsen liksom?

Nogsvamlat om sovrutiner.
Jag har hunnit en hel del med hästarna idag.
Meciliah slapp ut på morgonen, hon var pigg och glad och fick hoppa lite småhinder på åkern.
Senare på eftermiddagen kom tjejerna hit och vi for ut i terräng med Mellizza och Breeze.
Mellizza var helt turbopigg och fräste runt travbanan som värsta unghästen.
Breeze var lugn som en filbunke och gjorde inget större väsen av sig.
Hon såg ut som om hon helst skulle ha sovit middag istället.

Veckans osis var när jag skulle tömma skottkärran och lite bajs hade fastnat I bottnen på grund av kylan
Jag skulle slå den hårt i betongplattan för att få loss den och tror ni inte att jag har foten emellan när jag slår ner kanten i marken. Autch säger jag bara!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar