onsdag 7 december 2016

Måndagsfeeling

Godmorgon!

Eftersom det var ledig dag igår så känns det som om det är Måndag idag.
Huset ser också ut som om det vore en måndag eftersom på helgerna brukar vi pausa från klädtvätt och allmän undanröjning.
Tror jag räknade till 10 uppätna pure burkar bland gröttallrikarna när jag plockade av bordet imorse.
Tvättmaskinen går på högvarv och betar långsamt av berget med tvätt, dammsugaren har just dammsugit upp lagret med hö och spån efter att jag kommit inomhus med allt för smutsiga skor.
Soffkuddarna har jag just plockat upp i soffan igen efter att barnen lekt att de hoppat ner i havet från soffan.
Nu infinner sig lugnet, ena sonen bakar pepparkakor och den andra ser på film, lilltjejen sover eftersom hon var uppe nästan 4 timmar inatt.
Resten av veckan jobbar Gubben massor och endast kvällar, så jag och barnen får roa oss på egen hand.
Det betyder automatiskt mindre tid för hästarna eller sena nattliga rundor, jag kan ju själv välja.
Brukar försöka ta dom några minuter varje kväll i alla fall, 20 minuter gör stor skillnad istället för att deppa över att man inte hinner.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar