måndag 30 januari 2017

En vänlig gest

Hej!

Ni vet dilemmat när man står i butiken och skulle behöva en kundvagn för att ha någonstans att sätta barnen när man skall handla och man febrilt gräver i fickorna för att hitta någon småslant att låsa upp vagnen med, och hur man än letar så hittar man inga pengar.
Då må ni tro att man blir glad, tacksam och förvånad när en vänlig själ plötsligt frågar vill du ha en peng så du får låst upp vagnen då blir man verkligen genuint glad. Tack du som räddade vår dag idag!
Något annat som också gjorde mig glad idag var att syrran erbjöd sig att ha äldsta sonen halva dagen så att jag och Gubben fick mera tid för de andra barnen.
Vi passade på att åka till stan och shoppa lite slutspurtsrea kläder.
För en gångs skull fyndade jag massor av kläder.
JKag vet inte när jag sist skulle ha köpt något nytt som inte varit begagnat.

På kvällen hängde jag med syrran till Pirayan och Cobrah och hann själv rida Pirayan lite också.
Det är alltid intressant att rida andras hästar som fungerar olika än ens egna.
Han är lite speciell Pirayan, väldigt känslig och van med syrrans egna minimala signaler så det tar alltid ett tag innan jag hittar knapparna på honom.
Idag hade hon dock hunnit köra slut på honom innan jag red så travade bara av honom litegrann.

När jag kjom hem så fick även Marilyn och Breeze komma ut.
Breeze gicke n kort promenad och det fick även Marilyn göra.
Idag passade vi på att utforska lite diken.
Vi har tyvärr lite dålig fölhage, den bestär endast av åker och det gör att hon inte är så van med skog och diken och andra naturhinder.
Därför försöker jag visa henne ett och annat så hon skall lära sig vad det är.
Hon har blivit duktig på att gå i rimma och grimskaft.
Stannar direkt jag stannar och går när jag går med slakt griumskaft.
Hon bryr sig inte nämnvärt fastän mamma lämnar hem i stallet och det är också ett av målen jag lagt upp före hon på riktigt fyller ett år.
Transportträning 'är det som kommer näst på schemat och något jag borde få in i rutin snart.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar