torsdag 19 januari 2017

Ett ända pysslande!

Hej!

Hästarna slirar på i hagen som vanligt.
Denna vinter måste nog gå till historien när det kommer till is.
man får vara livrädd varje gång man går till hagen att man skall mötas av ett föl eller en Meciliah som brutit benen av sig eftersom hela hagen är en ända isfläck.
Isen gör att det är svårt att få hästarna motionerade också.
Breeze som skall promeneras har ju skor runt om men man själv halkar halft ihjäl sig, man borde väl skaffa isdubbar egentligen åt sig själv.
Fölet går det inte ens att tänka på att ta ut ifall man vill ha hem en levande häst.
Mellizza går ju att rida så hon hålls man på i allafall medan Meciliah bara är skodd fram så henne vågar man inte heller ta ut.
Jag måste erkänna att jag saknar ridningen enormt.
Speciellt att ha någon att träna och ha mål i sikten med.
Just nu känns det som om man inte riktigt har något att se fram emot och jag har lite svårt att veta vilken är den smartaste vägen att ta.
Allra helst hade jag köpt mig en till ridhäst men då måste en annan häst bort.
Dom tre jag kan välja på att sälja är ju Marilyn, Breeze eller Meciliah och vete fåglarna vem som skulle vara smartast att sälja, jag älskar ju dem så oerhört mycket allihopa.
Mecilaih med sin tuffhet och kämparglöd
Breeze med sin vilja att vara till lags och sin värdiga skönhet
Marilyn är en riktig MiniMellizza och vem tackar nej till en sådan?
Kruxet med Breeze är ju att vi inte vet om hon kommer att fungera som ridäst
Kruxet med Meciliah är att hon är 10 cm för liten och skulle göra sig så mycket bättre med en ponnyryttare.
Sen har jag en betäckning också att använda i sommar och säg det vem som är smartast att betäcka.
Sen återstår ju Marilyn då, henne finns det inga nackdelar med förutom att hon är 6 månader och ingen ridhäst ännu.
Sen finns ju också alterantivet att leasa ut någon av stona eller helt enkelt byta häst med någon.. jaa säg..
Eller så lägger jag bara ridningen på paus och ve och fasa det alternativet tycker jag inte heller om.
Och att bara lalla runt i skritt är inte riktigt heller min grej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar