söndag 16 april 2017

Glad påsk!

Hej!

Vi har firat påsk eftersom vi är kristna och tror på Jesus och Gud.
Vi tror att allting som hände under påsken är sant och denna helg har vi firat att Jesus dog på korset för vår skull och uppstod på tredje dagen från det döda för att den som tror på honom skall kunna få ett evigt liv efter döden.
Dock har denna helg varit ganska hektiskt för oss eftersom jag jobbat rätt mycket, men sånt är livet och glad är jag för det.
Det är tacksamt att ha ett arbete att gå till.
Det är tacksamt att ha en familj att komma hem till.
Det är tacksamt att varje dag ha mat på bordet som familjen kan äta sig mätt av.
Det är tacksamt att få ha växt upp I ett land där fred råder, må det få fortsätta att vara så även för våra barn.
Jag pratade i helgen med en person som tillbringat mer än halva sitt liv under golvet på deras hus för att slippa undan bomber.
Det är sådana människor som vi i Finland tycker att vi inte riktigt har plats för. Rätt så Själviskt om du frågar mig.
Terrorister tycker jag inte att vi behöver ha plats för, men människor som vill leva i fred tycker jag borde få rätten till det.
Det är ju inte ditt fel att du är född i fel land på fel plats och ve och fasa har fel kön eller är ett barn.
Finns det hjärterum så finns det skjärterum kan man ju tänka eller så kan man ju också tycka den egna munnen närmast.
Lättast tycker jag det är att tänka allt du vill människor skall göra för dig så skall du också göra för dem.

Önskar er en fridfull helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar