måndag 10 april 2017

Hästmässa, ridning och små söta lamm

Hej!

Hela förra veckan gick åt i ett ända huj.
Jobbet tog sin tid, hästarna tog sin tid, började flaskmata några lamm och de tar sin tid och lördagen tillbringades i Tammerfors tillsammans med goda vänner.
I tammerfors passade jag på att fynda lite smått och gott som jag letat efter. Nya ridbyxor som var på jättebra rea, en wintec air sadelgjord åt Breeze för superpris samt en röd dressyrschabrak med bling som jag länge letat efter.
Breeze fick gå på smärtstillande i förra veckan och hon kändes betydligt bättre, det är ju givetvis jättetrist men endå bra att få det utrett, hon var mera bärig och jobbade bättre med kroppen så någonstans har hon fortfarande ont tyvärr.
Imorgon skulle veterinären ringa mig, så då skall vi hoppas vi snart får en kliniktid så vi kan åka och kolla upp henne igen.
Det blir verkligen jättetråkigt om hon inte fungerar att ha som ridhäst, då är goda råd dyra  för ridningen vill jag inte ge upp. Fina älskade Breeze, min alla tiders favorithäst!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar