lördag 1 april 2017

Yster fara!

Hej!

Blåsigt och snöigt idag samt bitande kallt. Hästarna blir pigga och glada av den bitande vinden, speciellt om de vilat 3 veckor innan.
Tänk det jag har haft så fullt upp att jag inte har hunnit rida på 3 v.
Nåja min knaggliga artros häst verkar inte ha tagit någon skada av lite semester och var pigg och på hugget idag.
Jag hade tänkt att hon lugnt och sakligt skulle få trava över lite bommar, men inte det inte.
Så fort hon insåg att det var bom träning så fick hon en sådan enorm energi. Lugn trav över bommar blev det inte utan stora skutt så man fick hålla i sig för glatta livet.
Kul kul!
Efter Breeze åkte jag och w ut till Meciliah och tog henne en sista gång.
Pigg och energisk häst som tyckte det var jättekul att jobba.
Efteråt var det en svettig och väldigt nöjd häst som fick komma in och bli ompysslad.
Imorgon åker hon till sitt nya hem.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar