torsdag 31 augusti 2017

Snorungar

Hej!

Så kom miesflunssan som ett brev på posten, rinnande näsor, febriga nätter och gnälliga barn.
Även frun i huset satsar på att bli sjuk denna gång.
Vi underhöll oss nattetid med att springa från säng till säng och torka snoriga näsor. Mittkillen roade sig med ilskna rop och stora hopp så man fick vara rädd att sängen inte skulle gå sönder om vi inte var framme i hans rum när han nästan var vaken.
Nu på morgonen underhåller vi oss med att försöka få barnen att äta något i alla fall. Det är inte gurkstavar och kikärtsbiffar som erbjuds här inte utan det är allt vad en liten sjukling kunde tänka sig att äta. Såsom riisifrutti, limpa, chips och smoothie. Nöden har liksom ingen lag här just nu.
Egentligen har vi inte tid med det här, jag skall på jobb och på lördag har vi bröllop. Min bror som gifter sig och jag har fortfarande ingen klänning.
Det gäller helt enkelt att försöka kurera sig snabbt och bli frisk så fort som möjligt. Jobbet lär jag dock få skippa idag, ingen influensa man önskar någon annan, speciellt inte någon åldring.
Dagens program går ut på att försöka underhålla oss själva med så många filmer som möjligt.
Barn nummer 1 älskar film, de övriga två är måttligt roade.
Vädret tycks för ovanlighetens skull visa sig från sin bästa och allra helst hade vi varit ute hela dagen, men mina barn och lugna lekar hör inte riktigt ihop tyvärr. När vi är ute skall det cyklas, springas, sparkas fotboll,  hoppa studsmatta eller brottas. Pulsen skall ligga på 160 mest hela tiden och jag tror inte det är något att rekommendera febriga individer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar