tisdag 19 september 2017

Sometimes i wish

Hej!

Det kommer dagar när jag önskar att jag inte var mig själv, dagar när jag önskar att jag skulle passa in i de mönster man förväntas gå i.
Det finns dagar när jag önskar att min hobby inte skulle kosta ens hälften av vad den gör och inte ta den tid den tar.
Det finns dagar jag ifrågasätter mig själv varför jag ens måste ha det jag känner att jag behöver och jag kommer på mig själv ibland att önska att jag skulle vara nöjd med mindre.
Ibland blir man arg på sig själv när man lätt kan lägga 1000 euro på en sadel åt hästen men skall man handla en säng eller en soffa att ha inomhus så vill man ha så billigt som möjligt och allra helst begagnat.
Ibland funderar man på hur livet skulle se ut om man skulle tycka om hushållsarbete,  städningen skulle ligga en nära hjärtat och de modernaste hemsydda gardinerna skulle pryda fönstret.
Barnen skulle vara klädda i de senaste märkeskläderna och den nya designsoffan skulle pryda vårt vardagsrum.
Gubben skulle komma hem till smaskig husmanskost och doften av nygräddade bullar skulle slå emot en när man kommer hem.
Ibland funderar man varför man blev till en människa som trivs bäst med smuts under naglarna som vill lägga all sin lediga tid på att umgås med djuren på fyra ben, varför man väljer bort mysiga hemmakvällar mot att klafsa genom gyttjan en mörk höstkväll för att snart få höra hästarnas nöjda tuggande när de fått komma in.
Varför ger en nymockad och nyspånad box en större tillfredsställelse än ett ny dammsugat hem?
Och varför funderar man mera på hästarnas kraftfoder och mineraler än de egna matvarorna?
Dock vet jag med mig själv att jag aldrig skulle bli den perfekta hemmamamman och den perfekta frun och att de här hemma har valt att vi skall ha det så här! Tur är väl det annars vet jag inte vad vi skulle ta oss till


1 kommentar:

  1. Det är väl klart att du är den perfekta hemmamamman - för just dina barn, och fråga din man , om han hade velat byta fru ? Tror också svaret där är nej, du är den perfekta frun för mig. Vissa gillar att klafsa runt i en lerig hage och vissa gillar att baka och laga mat . Våra intressen som individer värdesätter inte hur "perfekt hemmamamma" man är. Tror nog inte det finns någon som kan slå sig för bröstet och säga " Jag är nog en sån väldans perfekt mamma jag! " utan alla är vi de bästa tänkbara mammor för just våra egna barn. Oavsett om man kör motorcykel, spelar golf, syr gardiner eller mockar i stallet. :)

    SvaraRadera