onsdag 28 februari 2018

Den som spar han har!

Hejsan!

Pengar roten till allt ont brukar man säga, skämt åsido men är man 3 barnsfamilj med en mor som arbetar halvtid och en far som arbetar inom vården så slipper det inte många slantar av när månaden är slut, speciellt inte när modern i huset envisas med att ha 3 hästar och en till på kommande som också medför diverse utgifter.
Därför behöver man hitta saker man kan spara in på och hos oss är det definitivt kläder och möbler som kommer i andra hand.
Att handla Second hand måste ju vara en av de bästa sätten att spara pengar på.
I måndags var min kära mor, min syster min lillebror och jag på loppis och själv kom jag hem med kanske 20 plagg åt barnen för ynka 30 euro och då var det inga dåliga kläder heller utan rena, hela och sparsamt använda.
Hur roligt som helst med en välfylld garderob för nästan inga pengar alls.
Även åt mig själv brukar jag hitta mycket i andra hand, väldigt sällan vi alls köper något nytt.
Svårast tycker jag det är att hitta kläder åt Gubben, speciellt tröjor och jeans och såna saker.
Jackor och dylika saker så kan dock nog dyka upp mellan varven för några euron.
Även e flesta av våra möbler är begagnade och det är egentligen rätt skönt nu sålänge barnen är små, en reva hit eller dit på någon bordskiva spelar ingen roll och går något sönder så är det inte hela världen.

Nåjaa nog om det, iskallt väder idag och inte särkillt lockande att vara ute.
Dock gläds jag över snön och att underlaget är bra åt hästarna. Snöpmums är bra för hästarnas muskulatur och inget går upp mot en galopp längs med snöiga skogsvägar.
Jag passar på att njuta nu innan våren, isen och leran kommer



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar