torsdag 15 februari 2018

Hästidentifiering

Godmorgon!

Hemma från jobbet idag med sjukt barn och sjuk mor.
Vad är oddsen liksom att man ska få först magsjuka och sen feber x 2 under loppet av 10 dagar?
Krafterna är inte på topp kan jag lova er, sa åt Gabbe imorse att jag känner mig lika svag som när man just fött barn om inte svagare.
Blåbärssoppa och surskorpor lever man inte särskilt länge på.
Eller visst överlever man men man blir inte stark direkt.
Benen bara skakade när jag skulle försöka få något uträttat och det är inte riktigt jag.

Trots sjukdom så kräver hästarna som vanligt sitt, de behöver sin mat och sitt vatten och behöver få sina boxar rena.
Gubben har varit på Vasa Centralsjukhus denna vecka med mitten barnet som drabbades av en svår förstoppning så jag har testat på det här med att vara sjuk ensamstående småbarnsmamma och jag lyfter verkligen på hatten åt er alla ensamma därute.

Dagens programpunkt har varit att någon från Kaustby har varit hit och identifierat Zigrid.
Så nu är hennes papper inskickade för att hamna i finsk register.
För er som inte vet så är Zigrid vårat nyaste sto. Zigrid är e. Thee Apprentice och ue. El Perfecto. Uppfödare är Moell och Moell och jag köpte henne av Madelen Wiksten. 
Zigrid är född 2010 och givetvis ett arabiskt fullblod.
Tidigare i livet är hon riden en del, mest i skog och mark samt att hon är mor till två föl efter Magic Magnifique.
Zigrid har varit här nu strax över en månad och vi tycker redan väldigt mycket om henne.
Det är en dam som vet vad hon vill men som endå lyssnar och vill göra rätt.
Vi har än så länge jobbat mest från marken med frihetsdressyr, promenader och tömkörning men de senaste 2 veckorna har vi även lagt till lite ridning uppsuttet vilket hon tycker är skoj.
Det är kul att äntligen ha en ridhäst att jobba med!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar