söndag 16 december 2018

Back on track

Hej!

Söndag idag då. Gubben sover och jag skall snart bege mig iväg för lite kvällsjobb.
Våra dagar och helger kan ofta se ut lite hur som helst med två föräldrar som skiftesarbetar.
Ibland har vi helg på en Onsdag och ibland ser vi inte varandra på flera dagar.
Det fungerar dock på ett sätt eller ett annat, man anpassar sig helt enkelt.

Kaarl verkar må bra efter sin lilla incident. Han är helt ohalt och ingen svullnad.
Så otroligt skönt.
Han har fått ha lite ledigt nu ett tag och det märks.
Idag fick han dock komma ut en stund på åkern.
Vi testade sadel för andra gången samt bettlöst Micklem träns.
Sadel bekom honom inte det minsta, han funderade mest på om jag skulle låta honom busa på åkern eller inte och det var besvikna miner från hans sida när matte föreslog att vi bara skulle skritta idag.

Efteråt tog jag ut Marilyn en stund. Henne hängde och klängde jag på och sen fick Alina skritta henne tillbaka till hagen. Inte länge tills hon är en ridhäst. Ska bli spännande och se om hon blir en så rolig ridhäst som jag tror hon kommer att bli



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar