måndag 31 december 2018

Inför det nya året

Hej!

Nytt år med nya möjligheter på inkommande.
Jag brukar vanligen inte avge några nyårslöften men i år har jag faktiskt några mål med livet.
Jag skall minska på mitt mobilscrollande till 2 gånger per dag, enbart morgon och kväll och under resten av dagen får jag bara svara på meddelanden och viktiga saker.. Inget mobilscrollande under barnens vakna tid, det om nått måste jag skärpa mig med.
För egentligen hur ofta lämnar man inte fast i onödigt scrollande över vad som skett och kollar om och om igen om det hänt något nytt som egentligen inte spelar någon roll och som bra kan vänta till kvällen?
Jag skall i och med det bli mera närvarande som person hoppas jag, undvika att bli distraherad av onödiga saker ute i cybervärlden som inte spelar någon roll, samt ifall jag någongång har tid att ta det lugnt så kommer jag att vara tvungen att sitta och göra ingenting eller plocka fram en bok istället och på samma gång lära mig något.
Jag tror också att jag i och med det här kommer att köpa mig mera tid. Det blir intressant att testa.

Jag skall också verkligen verkligen försöka ta hand om mig själv och min kropp.
Det om nått önskar jag inför det nya året, hälsa på alla plan i livet.
Om än jag psykiskt mår väldigt bra så mår inte kroppen så bra och det hoppas jag att jag skall hitta några nycklar till, jag skall försöka i alla fall.

Jag skall i nästa år fortsätta att fokusera på det som är viktigt i livet, Gud, gubben, barnen, vännerna och djuren. Mycket mer än så behöver jag inte för att må bra

Jag önskar er alla ett riktigt Gott nytt år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar