lördag 5 januari 2019

När hon plötsligt blev vuxen

Marilyn min Marilyn

Jag har alltid förundrats över den hästen, hon är så speciell på många sätt och vis.
Maken till skinn på näsan har jag sällan skådat hos en unghäst och hjärnan på den hästen är något helt ut över det vanliga.
Ruskigt smart är hon och kugghjulen snurrar hela tiden.
Tro inte att du skall kunna lura den hästen inte, men tro inte heller att hon sviker om du har henne med på noterna.
Hon har nu lite smått börjat smaka på vuxenlivet.
Hittills känns det som om hon är en sådan häst som nästan föddes inriden.
Hon vet att vi sitter där och hon märker vad vi håller på med men nej för hon bryr sig.
Tuggar lite på bettet och så funderar hon på vad vi skall göra som näst.
Jag har lite svårt att bestämma mig om hon skall behållas eller säljas på sikt.
Hon borde slippa ut och göra något med sitt liv, älskar att få stå i centrum och att få komma ut.
Givetvis slipper hon det här också, men hon saknar en aldeles egen liten människa som älskar henne över allt annat.
Svårt det där när man tycker så förtvivlat mycket om dem men på samma gång vet att man i något skede inte kommer att kunna behålla alla om man vill föda upp också.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar