söndag 30 december 2018

Sjukstuga

Hej!

Hoppas ni alla är friska och mår bra! Det är inte vi..
Barnen drog på sig en redig förkylning med feber och en rejäl hosta som leder till att de spyr om det rör på sig. Ni som känenr våra barn vet ju att de inte är den lugnare sorten så att försöka hålla dem sysselsatta utan en massa bus är lättare sagt än gjort..
Jag drog också på mig feber och en hiskelig strålande värk i lederna, domningar samt yrsel och svimmningskänslor utan dess like så även jag blev sängliggande.
Jag skulle egentligen jobba idag och hela den inkommande helgen men det bådar inte gott som det ser ut nu.. Så otroligt typiskt sådär lagom till nyår suck!
Tacksamt är det dock att bo bredvid svärföräldrar samt att ha en duktig gubbe som kan hjälpa till att mata djuren och även passa barnen, det uppskattas verkligen dagar som just nu.
Det här med att ta emot hjälp och våga fråga efter hjälp är inte min starka sida, men jag försöker lära mig att ta sånt till vara även om det är svårt.
Att bara bita ihop och kämpa på verkar inte ha varit den bästa lösningen så nu försöker jag köra på varianten att lyssna på kroppen och se om det är en bättre väg att gå.
Just nu talar min kropp med ganska stora bokstäver att den inte vill ha någon ansträngning alls tyvärr. Klarar inte ens riktigt av att använda telefonen eftersom fingrarna vägrar att samarbeta över den, datorn går dock lite bättre.
Huvudet vill så mycket mer än vad kroppen och lederna vill, men det är bara att acceptera läget och krypa tillbaka under täcket igen och hoppas det ger med sig.

Bjuder på några fina bilder som syrran har fotat tidigare i veckan <3
'




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar