onsdag 12 december 2018

Intresset är på riktigt!

Att ha hästar är nog minsann en livstil 
Djur också för den delen.
De första man gör på morgonen är att ge dem mat och det sista man gör innan man far och sover är ger dom mat..
Som det här när man slutar klockan 10 och är hemma halv 11 och då beger sig ut och kvällsfodrar och fyller på vatten..
Visst kan det kännas motigt först, det är mörkt, det är ruggigt och man är trött och mest av allt vill man bara in och sova samt träffa Gubben men sen när man är igång och hör det rofyllda tuggandet så fylls man med en inre frid och det är värt dessa tidiga mornar och sena kvällar.
Ibland funderar jag nog vad jag skulle göra med mitt liv om jag inte hade hästarna? Vilka vänner skulle jag ha? Vilka intressen skulle jag ha? Vad skulle jag googla på? Vad skulle jag lägga mina pengar på? Vem skulle jag vara utan hästarna?
Jag har ingen aning faktiskt.
Gubben frågade det här om dagen vad jag skulle göra om jag sålde bort alla våra hästar och mitt tragiska svar efter en stunds fundering var att jag skulle försöka fundera ut ett sätt att köpa dem tillbaka och ha det jag har nu.
Tillika är det ju ett bra svar kan jag tycka. Det säger ju att jag håller på med det jag vill hålla på med, jag trivs och jag drömmer och vartefter förverkligar jag dem. Steg för steg för steg. Ibland får jag nypa mig själv i armen lite och fråga mig om det riktigt är sant .. Att drömmar faktiskt kan bli verkliga och ja det kan de tydligen och ingen är mer tacksam än jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar