tisdag 11 december 2018

Som en prydnad i taket

Godkväll!

Nyss hemkommen från barnens dagklubbsjulfest  så härligt att få julkänslor tack vare de små liven som bjöd på både tomtetablå och julspel. Så skönt att än en gång få konstatera varför vi firar jul och med allt det innebär. Det är inte kliniskt rena köksskåp eller vem som har bonat det blankaste golvet  Det handlar inte om vem som får de dyraste julklapparna. Bra att än en gång få bli påmind om att vi firar han som blev född i ett stall  blev lindad och lagd i en krubba eftersom det inte fanns plats i härberget.

Såå jag har altså inte julstädat, jag borde dock städa när jag hinner. Sitter just nu och beundrar gubbens senaste lampprydnad. Han har hängt upp strumpor och underkläder på tork där. Det ser inte speciellt vackert ut, men vet ni det fungerar och det bästa av allt är att det inte är jag som behövt tvätta dom kläderna eller hänga upp dem. Sånt kan jag vara tacksam för en helt vanlig tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar