onsdag 26 december 2018

Nu har vi Jul här i vårt skjul

Hej!

Julen den kom och den gick precis som alla andra år.
I ett tappert försök med lite lugn och ro har vi försökt reducera programmen och kalasen till det minsta möjliga och det har varit rätt skönt om jag skall vara ärlig.
Visst är det roligt att träffa släkt och vänner, men det borde man passa på att göra också även andra gånger på året än mellan julafton och jul annan dag.
Idag skippade vi både släktkalas från min sida och även från Gubbens sida, det blev en riktig hemma dag.
Jag tror barnen behövde det, äntligen lite tid att leka med alla sina klappar, vilket de har gjort hela dagen lång.. Väldigt högljutt..
Tänk att 3 barn kan föra så mycket oväsen att man borde ha hörselskydd på sig för att kunna vistas i samma rum..

Idag har jag känt ett enormt behov av att bara få vara ifred, förr hade jag aldrig den känslan men nu har den börjat uppenbara sig.
Känslan av att bara få vara ensam med sig själv, inte behövs det långa stunder men en stund där man bara helt enkelt kan få sitta tyst och stirra in i en vägg om det är det man vill göra.
Jag tror känslan kommer från att man hemma vårdar barn, gubbe och djur, på jobbet vårdar man gamlingar så det blir aldrig riktigt någon tid när man inte tar hand om eller sköter om någon. Missförstå mig rätt, jag älskar min familj och mina djur samt mitt jobb men ibland kan det vara skönt att inte behöva finnas där för någon annan än sig själv.
Det är väl där skrivandet och ridningen kommer in i bilden, där är jag bara mig själv och får göra precis vad andan faller på.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar