måndag 3 december 2018

The Choices we make today

Mässling!

The Choices we make today will echoo in the future, de om nått vet vi säkert, resten är en ovisshet.
Debatten går het som ni alla vet..
Hur kan någon vara så självisk att de inte vaccinerar sina barn kan någon tycka medan den andra tycker att hur kan du vara så självisk att du vill tvinga mig att vaccinera mitt barn trots att jag verkligen tror att vaccinet är farligt för mitt barn.
Nej ta du vaccin det är välbeprövat, får ditt barn mässling kan det få hjärnhinneinflammation som följdsjukdom och dö.. Men men men det står ju på bipackssdelen att hjärnhinneinflammation är en bivverkning av mässlingvaccin.. tänk om mitt barn får det som biverkning och hjärnan på sikt tar skada?
Ta vaccin det är det allra säkraste för alla..
Tänk om mitt barn blir påverkat av vaccinet, tänk om jag sprutar in ett gift så att mitt barn får sämre motståndskraft att bekämpa andra sjukdomar, tänk om det ökar risker för Leukemi, Cancer, tumörer eller autoimmuna sjukdomar? Tänk om mitt barn får mässling trots att jag vaccinerar och då inte klarar av att bekämpa Mässlingen? 
Vill du verkligen riskera ditt och andra barns hälsa genom att inte vaccinera dig? Jaduu vill jag det? Tänk om mitt barn dör i mässling om jag inte Vaccinerar? Tänk om mitt barn dör av mässling trots att jag vaccinerar? Tänk om mitt barn får mässling och överlever precis som folk som överlevde innan vaccinet kom?

En sak vet jag dock säkert och det är att alla föräldrar vill sitt barns bästa. Ingen låter bli att vaccinera på grund av att de bara vill irritera någon annan. Liksom de som vaccinerar är rädd för mässlingen är föräldrarna som inte vaccinerar rädd för biverkningarna.
Gemensamt med detta är då att båda parterna vill på sikt ha friska barn som får leva och växa upp. Jag vet också att vi inte kommer något vart med att slänga smuts och anklaga varandra.
Jag är 100% säker på att om alla trodde att vaccin var det bästa så skulle alla vaccinera.
Nu är ju dock fallet så att det tror inte alla, och det är inte av religösa skäl som folk inte vaccinerar som många tycks tro.
Samtliga jag har pratat med som inte vaccinerat sina barn är rädda för bivverkningar, rädda för vad vaccin gör med människokroppen på sikt. Liksom alla mediciner så medför också vaccin en del oönskade bieffekter det komemr vi tyvärr inte ifrån.
Om något barn dör i mässling så är jag övertygad om att vilket val man än har gjort så kommer man att undra över om man gjorde rätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar