tisdag 8 januari 2019

carlos min carlos

Hej!

Egentligen heter han ju Kaarl, men för mig är han nog en liten Carlos.
Helt ljuvlig är han, maken till charmör har jag sällan skådat och han har på kort tid tagit mitt hjärta med storm.
Han är en riktig glad häst, när jags er honom för jag ett leende på mina läppar över att han bara är. Alltid glad och redo för äventyr, pigga ystra steg och följer med på precis vad som helst.
Blåser en i ansiktet och är världens mysfarbror men ber jag om det så springer han gärna fort med vindens hastighet.
Han har precis det temperamentet som jag söker i en arab, glad , vänlig och känslig.
Fastän han kan vara pigg och busig så har man aldrig någon tyngd i grimskaftet, hade kunnat bli ledd med en sytråd. Känslig för kroppspråk och röst. Ja ni hör jag hade kunnat skriva en hel roman om det här. Han gör mig lugn helt enkelt och jag är så glad att det blev honom av alla unghingstar jag tittat på.
Nu väntar jag med spänning på vad framtiden har att erbjuda oss.
Allt är så nytt för mig med att ha hingst .
 Avel och betäckning, licenser och tester.
Utställningar och meritering.
Längtar till att hans första avkommor skall födas, det väntas några i Sverige denna sommar och jag är så nyfiken på dem.
Längtar efter att få betäcka han med egna hästar också, stona kastar redan trånande blickar efter honom. Speciellt Marilyn hade nog gift sig med honom om hon bara fått.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar