tisdag 15 januari 2019

Det som känns rätt för dig

God kväll!

Tankarna har snurrat ikväll och jag vet inte riktigt var jag står i frågan, troligen i båda dikena ner i spagat.
Just nu promotas det mycket att du skall göra det som känns bäst för dig och att det vad just du vill är viktigast.
Ingenting är onormalt, allt är bra och om det känns bra för dig så är det en bra sak.
Dock slår den lilla skeptikern i mig ett litet slag i motsats.
Tänk om vi alla bara börjar tänka på oss själva och börjar strunta i hur andra mår i vår väg till att tillfredställa våra önskningar i livet.
Skall vi helt kallt bara meja ner andra i vår framfart, ur vägen typ om det jag vill inte passar dig.
Om mina behov alltid är störst och viktigast och inget och ingen får komma i dess väg.
I min värld kan det misstolkas och missbrukas..
Ta Pedofili som exempel.. Råkar du vara en som tänder på småbarn, när börjar vi tycka det är normalt och okej, finns ju en hel massa såna därute som tycker det behovet är viktigt och vem är vi snart i att säga att det är fel? Jag tycker det är fel och inte okej.
Eller våldtäkter, kanske råkar det vara det ända man vill göra oberoende vad motparten tycker eftersom det känns bra för mig både psykiskt och fysiskt.. Inte okej i min värld
Mobbning vem vet kanske jag inte vill leka med folk som är tjocka eftersom det inte känns bra för mig eller kanske jag tycker det är okej att stjäla i butiken så länge ingen märker något.
What if sånt inte skulle vara olagligt, tänk om vi helt avskaffar alla lagar och regler och bara gör precis som vi själva vill
Missförstå mig rätt jag tycker inte att man bara helt skall glömma bort sig själv och sina egna behov och känslor, men ibland vill jag bara dra i nödbromsen..
Likaså med att göra karriär och förverkliga sig själv och inget får stå i vägen..
Missförstå mig rätt jag har inget emot det, inte alls. men ibland blir jag så frustrerad och bekymrad när jag ser hur folk sliter och kämpar för att bli någonting, att behöva bli bäst för att bli sedd.
Att behöva prioritera bort vänner och familjen, fritiden och sömnen och allt däremellan.
Att se folk slitas itu bara för att få bli accepterade.

Do more of what makes you happy står det så fint på min tavla.. sålänge det inte skadar dig själv eller andraskulle jag vilja tillägga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar