torsdag 17 januari 2019

Snabbt som blixten

God kväll!

Ännu en dag till ända och snart ännu en vecka.
Denna veckan har gått i ett ända huj och jag önskar att jag kunde ha klonat mig eller åtminstone ha en assistent.
Allt för mycket att göra och allt för lite tid.
Jag har fått försöka lösa allt så smidigt som möjligt och avverka en sak i taget.
Hästarna har mest fått blixtträningar men tror knappast de tackar nej till lite ledigt.
Kaarl har fått busa lite med sadel och träns på. Det tycker han är rätt kul, vi har även jobbat lite med löslongering och inkallning, ack så praktiskt att ha inlärt om olyckan är framme och man tappar dem.
Marilyn har också fått göra det samma samt blivit sutten på vilket hon som vanligt klarat med bravur. Vi har även rakat stubben och piffat upp oss lite samt haft lite bonding time.
Zigrid och jag har tragglat på lite kortare pass i alla gångarter, i början på veckan hade vi ett riktigt dåligt pass där jag bara kände att nää nu ger jag upp, men så de två andra dagarna har hon varit riktigt fin istället och samarbetat riktigt bra och hoppet har återvänt.
Breeze har jag bara rastat lite lätt, en härlig skrittur i en väldigt god väns sällskap.
Bättre än så blir det knappast att få sitta till häst och prata om allt mellan himmel och jord och Breeze njöt och knallade på i täten vilket hon vanligtvis inte vill göra.
Förövrigt denna vecka så har det hunnit födas lamm här på gården, inte våra men ack så söta.
Blev ett hastigt litet bygge i fähusdelen för lite mera värme åt dom små rackarna
Jag har hunnit med ett läkarbesök och borde komma mig iväg till laboratoriet.
Idag har jag och Alina haft en mor dotter dag så länge killarna varit i dagklubben, välbehövligt.
Vi har hunnit kaffa med vänner, tittat till djuren samt besökt Rautia för att köpa saltstenar.
Lite vanligt jobb har jag också fått intryckt mellan dagarna och däremellan har det varit alla 9 hästarna som skall ha sin mat och sitt vatten och hagar som skall mockas.
Om vi säger som så så har jag inte ännu hunit sätta mig ner datid och fundera på vad jag skulle kunna hitta på att göra.
Resten av veckan fortsätter med jobb och hästar, hovslagare och dop samt mera jobb. Hoppas på en lite lugnare nästa vecka!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar