fredag 11 januari 2019

En uppskattad julklapp

Hej!

Sedan man fick barn så har jag blivit lite av en fegis, eller kanske rättare sagt lite mera försiktig. Plötsligt har man inte bara sig själv man lever för utan man har också andra människor i livet som är i stort behov av en.
En sak jag funderat länge på att skaffa men inte riktigt kommit mig för är en säkerhetsväst.
Det har tagit emot att sätta på sig en eftersom jag känner mig så instängd i dem samt styv och stel även om det är en vanesak.
Nu har jag dock hittat en som jag tycker om och om jag faktiskt trivs med och använder.
Nu hittar jag den tyvärr inte så här på rak arm online men den är mjuk och elastisk på sidorna men har en skyddande ryggplatta samt även skydd framme.
Den går bra och smidigt att ha under jackan och man störs inte i sina rörelser med den.
Precis vad jag behöver nu när alla unghästar skall ridas in.
Hittade den på Rea dessutom och betalade enbart 145 euro för den, rätt billig försäkring om olyckan skulle råka vara framme.
Kan bjuda på lite halvdaskiga bilder av mig och Zigrid när vi rider på fältet.
Här har jag västen under jackan vilket går hur bra som helst.
Zigrid och jag har under en längre tid kämpat med galoppen, hon vill gärna ta bettet och dra iväg när hon blir upphetsad och hon har en väldigt stor galopp när det riktigt gäller samt att hon varit obalanserad och ju mer obalanserad hon blir desto fortare vill hon gå i kombination med att hon verkligen vill springa.
Vi har försökt hitta en passande växel som passar oss båda samt jobbat på att man efter galoppen också behöver lugna sig eftersom en galopp inte betyder en massa galopp sen också.
Här på bilderna kanske det inte ser mycket ut för världen, men jag kan intyga att det är ett stort steg i rätt riktning och känslan var mellan varven riktigt bra.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar