tisdag 22 januari 2019

Undersökningar

Hej!

Under en längre tid har mina händer speciellt den vänstra domnat under natten.
Gång på gång vaknar jag av att händerna är helt bortdomnade.
Likaså har jag väldigt ont och värk i händerna och handlederna, knäna, vristerna och höfterna samt även i en hel del andra leder i kroppen.
Jag har också börjat tappa saker helt utan orsak och har svårt att skriva och göra andra finmotoriska saker..
Nu har jag äntligen tagit tag i saken och bokat läkartid och idag var jag på den första undersökningen för att utesluta karpaltunnelsyndrom i händerna på grund av domningarna som uppkommer där.
Symptomerna stämmer ju in, men resultatet ser nog troligen ut som att det inte är problemet.
Vilket på sätt och vis är bra, men det betyder ju också att man får leta vidare.
Imorgon skall jag iväg på lite blodprov för att utesluta reumatiska sjukdomar bland annat.
Undersökningarna idag gick bra även om det var lätt obehagligt att få ström tickande i händerna.
Jag har väldigt obehag för ström och att försöka slappna av på samma gång var inte det lättaste men jag är ganska bra på att nollställa mig själv och slappna av när det krävs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar