måndag 4 februari 2019

Handhästar i massor

God kväll!

Nyss hemkommen efter ett kvällspass på jobbet.
Nu väntar två lediga dagar och det skall vara så skönt så skönt.
Jag ska passa på att ta ut ledigheten till max och motionera hästarna i snön som kommit så mycket jag bara hinner.
Testade idag på att rida Pirayan och ha Kaarl med som handhäst, hade varit bra om man kunnat ta honom med på långa turer i varierat tempo när man far ut i terrängen med Pirayan.
Kaarl tyckte det var störtkul, det tyckte i och för sig jag också men vi behöver nog lite träna på vilka regler som gäller när man får följa med på ridtur innan vi kan bege oss iväg hemifrån.
Det här med att hålla munnen i styr och inte ge nån en tjuvnyp i farten var lite väl svårt att hålla när det var så kul så kul så kul och allra helst hade han nog gärna dragit upp tempot och låtsast att han och Pirayan var ensam på ett stort öppet fält och lekt att de var på prärien.
Han lyssnade dock bra på korrigeringar i alla fall så med lite träning blir det nog bra.
Pirayan skötte sig bra i alla fall ävem om han blev lite förolämpad de gånger Kaarl inte kunde uppföra sig.

Zigrid och jag hann också vara ute och leka av oss en stund på fältet. Stoora stoora galoppsteg ute på fältet. Hon älskar ju att springa den hästen och idag var en sådan dag så jag redan innan jade bestämt mig för att vi kan passa på att sota ur energin lite så vi galopperade och galopperade tills jag inte orkade mera, hon hade nog kunnat fortsätta lite till men lyssnade bra och accepterade att det var slut på det roliga.
Dock har hon tappat en sko nu dessvärre så vi lär missa turer på de härliga vintriga vägarna tills vi får fast den igen..
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar